O „urmă” de conştiinţă

Plictisit de valorile promovate pe micul ecran şi de muzica de ultimă modă care îmi zgâlţie auzul, şi-mi provoacă moartea ultimului neuron, revin dinou la vechile valori pentru a “lua o gură de aer”, fără teama de a mă intoxica (cu melodii create din două versuri – maxim o strofă, repetate/ă la nesfâşit) şi de a deveni parte din masa de ingurgitare a tuturor tâmpeniilor lansate la “tembelizor”.

Aşa precum Cornelius Tacitus le cerea romanilor revenirea la vechile virtuţi(“virtus romana rediviva”), aşa le cer şi eu concetăţenilor mei (re)cunoaşterea înţelepciunii acestui popor  care, la aceea vreme, avea o conştiinţă; conştiinţă care, astăzi, pare că ne cam lipseşte.

Această poezie constituie continuarea iniţiativei mai vechi de a promova folclorul şi valorile acestui neam, prin urmare am ales o poezie de dor, culeasă în 1966 şi inclusă într-o culegere de poezii folclorice “Mândră-i floarea dorului”, întocmită de Ion Bradu sub egida Casei regionale a creaţiei populare Crişana:

Ce mi mie drag pe lume,

Bădița cu vorbe bune;

Crenguța cu două nuci,

Bădița cu vorbe dulci.

Fă-mă, Doamne, ce mi-i face,

Pasăre să pot zbura,

Pe deasupra Binșului,

În brațele badiului;

Să văd badea ce-o cina

Cu cine s-o alina;

Să văd badea ce-o prânzi,

De mine ce-a vorovi!

  • poezie culeasă de la Popa Mihai, din comuna Pocola.
Explore posts in the same categories: Folclor

Etichete: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment pe “O „urmă” de conştiinţă”

  1. Sebastian C Says:

    Asta ne demonstreaza ca exista oameni inteligenti si fara scoala, inteligenta nativa care se gaseste la oameni de la tara. Ceea ce ne demonstreaza ca utilizarea termenul de „ţăran”, pe care il auzim folosit atat de des pentru a caracteriza o persoana fara maniere si fara bun simt, este improprie si fara baza.


Lasă un răspuns

